zaterdag 12 januari 2013

Mens en lijden: Leven na de dood

Is er leven na de dood?

Dat is een vraag die vele mensen zich stellen. Een concreet antwoord is er niet, er is enkel wat je zelf gelooft.
Ik geloof in meerdere levens. Volgens mij is het niet zo dat we enkel 1 keer leven. Je ziel gaat gewoon verder in een andere persoon in een ander land of zelfs tijdperk. Ik vind het moeilijk te geloven dat het gewoon stopt wanneer je sterft. Vele mensen vinden wat ik nu zeg waarschijnlijk maar vreemd, maar zo denk ik er over. Ik denk niet dat je in je meerdere levens weet wat er in je vorige leven gebeurde, maar het kan wel dat je plots een connectie hebt met iets totaal onbekends dat je niet kan uitleggen. Je hebt het gevoel dat je deze plaats of dit voorwerp of die personen kent. Dat is dan volgens mij een link met je vorig leven. 

Er komt in maart een film uit in de bioscoop. Deze film heet 'Cloud Atlas'. Deze film is een perfect voorbeeld van wat ik wil uitleggen. Meerdere levens die allemaal een effect hebben op elkaar. En niet alleen in je eigen levens, maar ook in die van andere, waarmee je in connectie staat. Hieronder kan je de trailer van deze film bekijken.




"Our lives are not our own. We are bound to others. In the past and present. And by each crime and every kindness, they birth our future."

Ik zou graag iedereen deze film aanraden. Het is een echt meesterwerk. En misschien na het bekijken van deze film zullen meer mensen begrijpen wat ik bedoel met mijn visie op leven na de dood.

1 opmerking:

  1. Ik wil alvast samen met jou gaan kijken naar deze film.
    Ik weet eigenlijk niet waarom jij denkt dat jou visie zo raar is, soms denk ik ook eens dat de wereld zo in elkaar zit. Zo vraag ik mij soms ook af of we het wel merken dat wij dood zijn, misschien zijn wij gestorven in het ene leven en leven wij gewoon door in een ander. Of misschien is het wel inderdaad zoals reïncarnatie. Of misschien leven wij wel allemaal in ons eigen gecreëerde wereld en zien we wat we willen zien. Ikzelf ben eerder voor de theorie van de hemel, een plaats waar iedereen samenkomt en iedereen gelukkig is. En wanneer ik later sterf ga ik ook naar die plaats en zie ik mijn geliefden terug. Een plaats waar we eeuwig leven en waar er geen pijn en verdriet is.

    BeantwoordenVerwijderen